Ο βουλευτής Αττικής του ΛΑ.Ο.Σ., κ. Μάκης Βορίδης κατέθεσε ερώτηση σχετικά με την λειτουργία των νέων διοδίων σε τμήμα της Ε.Ο Αθηνών - Λαμίας. Συγκεκριμένα ο κ. Βορίδης κατέθεσε στον Υπουργό Υποδομών την παρακάτω ερώτηση:
Στις 29/9/09 τέθηκε σε λειτουργία το νέο σύστημα διοδίων στο τμήμα της Ε.Ο. Αθηνών- Λαμίας, το οποίο σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας Νέα Οδός Α.Ε., εισάγει την πληρωμή των διοδίων βάσει της χιλιομετρικής απόστασης που διανύει ο εποχούμενος, σύστημα που υποτίθεται ότι αποσκοπεί στη μείωση της οικονομικής επιβάρυνσης όσων διανύουν μικρές αποστάσεις.
Όπως αποδεικνύεται όμως από την εφαρμογή του συστήματος καθώς και το πλήθος των καταγγελιών από οργανώσεις πολιτών, επιτροπές αγώνα κατοίκων καθώς και Δημάρχων και Προέδρων Κοινοτήτων των περιοχών της Β.Α. Αττικής, η χρήση της Εθνικής Οδού από Μεταμόρφωση προς Αφίδνες δηλαδή απόσταση 18 χλμ., θα έπρεπε σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης να αντιστοιχεί σε χρέωση 0,67 Ευρώ ανά διαδρομή (18 Χ 0,037) ενώ αντιστοιχεί σε 1,85 Ευρώ, δηλαδή σε απόσταση όσων χρησιμοποιούν τα 51 χλμ.της ζώνης.
Με βάση το ίδιο σύστημα, εγκαταστάθηκαν από τον Παραχωρησιούχο πλευρικοί σταθμοί σε θέσεις που κρίθηκαν κατάλληλες, όπου η χρέωση των διοδίων κατά την είσοδο στη ζώνη ή την έξοδο από αυτή, ανεξάρτητα από το μήκος που θα διανυθεί, είναι ανάλογη με το υπολειπόμενο τμήμα της ζώνης από τον πλευρικό σταθμό. Έτσι, για παράδειγμα, ο κάτοικος του Καπανδριτίου που θα χρησιμοποιήσει τον τοπικό πλευρικό σταθμό για να κατευθυνθεί στον Ωρωπό, θα καταβάλλει 1,05 Ευρώ που αναλογούν σε 30 χλμ. (30Χ0,037) αντί των 0,10 Ευρώ που αναλογούν στα 3 χλμ της απόστασης που διανύεται.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Πρόκειται να επαναδιαπραγματευθεί το Ελληνικό Δημόσιο τους όρους της σύμβασης με την ανάδοχο εταιρεία, δεδομένου του γεγονότος ότι με αυτήν παραβιάζεται κατάφωρα η αρχή της ισότητας μεταξύ των πολιτών;
Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται να προβλεφθεί εξαίρεση από τα διόδια στους κατοίκους των περιοχών που πλήττονται από την εφαρμογή του μέτρου και αν όχι γιατί;
Στις 29/9/09 τέθηκε σε λειτουργία το νέο σύστημα διοδίων στο τμήμα της Ε.Ο. Αθηνών- Λαμίας, το οποίο σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας Νέα Οδός Α.Ε., εισάγει την πληρωμή των διοδίων βάσει της χιλιομετρικής απόστασης που διανύει ο εποχούμενος, σύστημα που υποτίθεται ότι αποσκοπεί στη μείωση της οικονομικής επιβάρυνσης όσων διανύουν μικρές αποστάσεις.
Όπως αποδεικνύεται όμως από την εφαρμογή του συστήματος καθώς και το πλήθος των καταγγελιών από οργανώσεις πολιτών, επιτροπές αγώνα κατοίκων καθώς και Δημάρχων και Προέδρων Κοινοτήτων των περιοχών της Β.Α. Αττικής, η χρήση της Εθνικής Οδού από Μεταμόρφωση προς Αφίδνες δηλαδή απόσταση 18 χλμ., θα έπρεπε σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης να αντιστοιχεί σε χρέωση 0,67 Ευρώ ανά διαδρομή (18 Χ 0,037) ενώ αντιστοιχεί σε 1,85 Ευρώ, δηλαδή σε απόσταση όσων χρησιμοποιούν τα 51 χλμ.της ζώνης.
Με βάση το ίδιο σύστημα, εγκαταστάθηκαν από τον Παραχωρησιούχο πλευρικοί σταθμοί σε θέσεις που κρίθηκαν κατάλληλες, όπου η χρέωση των διοδίων κατά την είσοδο στη ζώνη ή την έξοδο από αυτή, ανεξάρτητα από το μήκος που θα διανυθεί, είναι ανάλογη με το υπολειπόμενο τμήμα της ζώνης από τον πλευρικό σταθμό. Έτσι, για παράδειγμα, ο κάτοικος του Καπανδριτίου που θα χρησιμοποιήσει τον τοπικό πλευρικό σταθμό για να κατευθυνθεί στον Ωρωπό, θα καταβάλλει 1,05 Ευρώ που αναλογούν σε 30 χλμ. (30Χ0,037) αντί των 0,10 Ευρώ που αναλογούν στα 3 χλμ της απόστασης που διανύεται.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Πρόκειται να επαναδιαπραγματευθεί το Ελληνικό Δημόσιο τους όρους της σύμβασης με την ανάδοχο εταιρεία, δεδομένου του γεγονότος ότι με αυτήν παραβιάζεται κατάφωρα η αρχή της ισότητας μεταξύ των πολιτών;
Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται να προβλεφθεί εξαίρεση από τα διόδια στους κατοίκους των περιοχών που πλήττονται από την εφαρμογή του μέτρου και αν όχι γιατί;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου