Με ρυθμούς χελώνας προχωρούν τα έργα του προαστιακού σιδηροδρόμου, όπου το δίκτυο του είχε προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί έως το 2010, αλλά τώρα πάει για μετά...το 2014!
Μετά τις καθυστερημένες επεκτάσεις του δικτύου προς την Κόρινθο και το Κιάτο, σε αναμονή βρίσκονται πλέον όλες οι επόμενες «σημαντικές» στάσεις του προαστιακού σιδηροδρόμου. Σύμφωνα με τα “Νέα”, όπως δήλωσαν στελέχη του ΟΣΕ, από αυτές τις καθυστερήσεις απειλείται να βουλιάξει ολόκληρο το εγχείρημα των σιδηροδρομικών προαστιακών συνδέσεων.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ζωτικής σημασίας για ολόκληρη την περιοχή των Μεσογείων επέκταση του προαστιακού προς το Λαύριο, η οποία βρίσκεται στον αέρα καθώς χάνει οριστικά το τρένο για ένταξή της στο ΕΣΠΑ και πλέον για την υλοποίησή της πρέπει να οδηγηθεί στα χέρια των ιδιωτών!
Παράλληλα και οι κρίσιμες επεκτάσεις προς τη Χαλκίδα και τη Θήβα που έπρεπε να λειτουργούν από το περασμένο φθινόπωρο, έχουν βαλτώσει.
Οι μεγάλες καθυστερήσεις:
ΘΗΒΑ
Εκκρεμεί η ηλεκτροδότηση. Η επέκταση προς τη Θήβα ήταν προγραμματισμένη να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2006. Όμως το νεώτερο χρονοδιάγραμμα τοποθετούσε τη λειτουργία της στα τέλη του 2009! Στο τμήμα προς τη Θήβα, στην υπάρχουσα διπλή γραμμή έγιναν εργασίες βελτίωσης του δικτύου και ανακατασκευάστηκαν πλήρως όλοι οι σταθμοί. Όλα τα έργα στη διπλή σιδηροδρομική γραμμή ΣΚΑ- Θήβα, μήκους 100 χλμ. (θα εξυπηρετεί και τα Ιντερσίτι του ΟΣΕ με κατεύθυνση προς τη Βόρεια Ελλάδα), συμπεριλαμβανομένης της σηματοδότησης- τηλεδιοίκησης, ολοκληρώθηκαν στα τέλη του περασμένου χρόνου. Ωστόσο τα δρομολόγια του προαστιακού προς τη Θήβα, δεδομένου ότι προβλέπεται να εκτελούνται με ηλεκτροκίνητους συρμούς, δεν αναμένεται να αρχίσουν σύντομα.
ΧΑΛΚΙΔΑ
Άγνωστο πότε θα φθάσει. Η επέκταση του προαστιακού προς τη Χαλκίδα αρχικά είχε προγραμματιστεί για την άνοιξη του 2006, ενώ το νεώτερο χρονοδιάγραμμα τοποθετούσε τη λειτουργία το καλοκαίρι του 2009. Ήδη έχουν ολοκληρωθεί τα έργα βελτίωσης της υπάρχουσας διπλής γραμμής προκειμένου τα τρένα να αναπτύσσουν υψηλές ταχύτητες, ενώ βελτιώσεις έγιναν και στους σταθμούς. Μάλιστα, τον περασμένο Ιούνιο, λίγες ημέρες πριν από τις ευρωεκλογές,
εξαγγέλθηκε ότι θα λειτουργήσει πιλοτικά ο προαστιακός προς τη Χαλκίδα και ότι θα ακολουθούσε η κανονική λειτουργία έως το φθινόπωρο. Παρ΄ όλα αυτά, ο προαστιακός δεν έχει φτάσει ακόμα στη Χαλκίδα, ενώ παραμένει άγνωστο πότε θα συμβεί αυτό!
Μετά τις καθυστερημένες επεκτάσεις του δικτύου προς την Κόρινθο και το Κιάτο, σε αναμονή βρίσκονται πλέον όλες οι επόμενες «σημαντικές» στάσεις του προαστιακού σιδηροδρόμου. Σύμφωνα με τα “Νέα”, όπως δήλωσαν στελέχη του ΟΣΕ, από αυτές τις καθυστερήσεις απειλείται να βουλιάξει ολόκληρο το εγχείρημα των σιδηροδρομικών προαστιακών συνδέσεων.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ζωτικής σημασίας για ολόκληρη την περιοχή των Μεσογείων επέκταση του προαστιακού προς το Λαύριο, η οποία βρίσκεται στον αέρα καθώς χάνει οριστικά το τρένο για ένταξή της στο ΕΣΠΑ και πλέον για την υλοποίησή της πρέπει να οδηγηθεί στα χέρια των ιδιωτών!
Παράλληλα και οι κρίσιμες επεκτάσεις προς τη Χαλκίδα και τη Θήβα που έπρεπε να λειτουργούν από το περασμένο φθινόπωρο, έχουν βαλτώσει.
Οι μεγάλες καθυστερήσεις:
ΘΗΒΑ
Εκκρεμεί η ηλεκτροδότηση. Η επέκταση προς τη Θήβα ήταν προγραμματισμένη να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2006. Όμως το νεώτερο χρονοδιάγραμμα τοποθετούσε τη λειτουργία της στα τέλη του 2009! Στο τμήμα προς τη Θήβα, στην υπάρχουσα διπλή γραμμή έγιναν εργασίες βελτίωσης του δικτύου και ανακατασκευάστηκαν πλήρως όλοι οι σταθμοί. Όλα τα έργα στη διπλή σιδηροδρομική γραμμή ΣΚΑ- Θήβα, μήκους 100 χλμ. (θα εξυπηρετεί και τα Ιντερσίτι του ΟΣΕ με κατεύθυνση προς τη Βόρεια Ελλάδα), συμπεριλαμβανομένης της σηματοδότησης- τηλεδιοίκησης, ολοκληρώθηκαν στα τέλη του περασμένου χρόνου. Ωστόσο τα δρομολόγια του προαστιακού προς τη Θήβα, δεδομένου ότι προβλέπεται να εκτελούνται με ηλεκτροκίνητους συρμούς, δεν αναμένεται να αρχίσουν σύντομα.
ΧΑΛΚΙΔΑ
Άγνωστο πότε θα φθάσει. Η επέκταση του προαστιακού προς τη Χαλκίδα αρχικά είχε προγραμματιστεί για την άνοιξη του 2006, ενώ το νεώτερο χρονοδιάγραμμα τοποθετούσε τη λειτουργία το καλοκαίρι του 2009. Ήδη έχουν ολοκληρωθεί τα έργα βελτίωσης της υπάρχουσας διπλής γραμμής προκειμένου τα τρένα να αναπτύσσουν υψηλές ταχύτητες, ενώ βελτιώσεις έγιναν και στους σταθμούς. Μάλιστα, τον περασμένο Ιούνιο, λίγες ημέρες πριν από τις ευρωεκλογές,
εξαγγέλθηκε ότι θα λειτουργήσει πιλοτικά ο προαστιακός προς τη Χαλκίδα και ότι θα ακολουθούσε η κανονική λειτουργία έως το φθινόπωρο. Παρ΄ όλα αυτά, ο προαστιακός δεν έχει φτάσει ακόμα στη Χαλκίδα, ενώ παραμένει άγνωστο πότε θα συμβεί αυτό!
2 σχόλια:
Τι λένε για το ζήτημα του προαστιακού οι βουλευτές, πολιτικοί, πολιτικάντηδες και λοιποί τοπικοί άρχοντες που μόνο την ψήφο μας ζητάνε, αλλά όταν τα πράγματα σοβαρεύουν και καλούνται να λύσουν ζητήματα που καίνε την τοπική κοινωνία σφυρίζουν "αδιάφορα"?
Πράγματι θα είχε ενδιαφέρον να ακούσουμε την άποψή τους (και όχι ευχολόγια) για το τι κάνουν ώστε να προωθηθεί το ζήτημα. Πάντως από ότι κατάλαβα ο προαστιακός στη Θήβα προς το παρόν είναι όνειρο θερινής νυκτός...
ΕΔΏ ΔΕΝ ΞΈΡΟΥΜΕ ΑΝ ΘΑ ΧΡΕΩΚΟΠΗΣΕΙ Η ΧΩΡΑ ΚΑΙ ΕΣΥ ΜΙΛΑΣ ΓΙΑ ΠΡΟΑΣΤΙΚΟ;
Δημοσίευση σχολίου