Τρίτη 27 Απριλίου 2010

"Αρνητικές συνέπειες από την Απελευθέρωση της Ακτοπλοΐας και της Κρουαζιέρας προωθεί Ε.Ε. και κυβέρνηση"


Επίκαιρη ερώτηση Γ. Μαρίνου προς την Υπουργό Οικονομίας

Η Απελευθέρωση της Ακτοπλοΐας και της Κρουαζιέρας που προβλέπεται από τον κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είναι μέρος της στρατηγικής που προωθεί την ελεύθερη κίνηση του κεφαλαίου και υπηρετεί τα συμφέροντα των εφοπλιστών.
Η πείρα αποδεικνύει ότι απελευθέρωση σημαίνει: Κατάργηση κάθε υποχρέωσης για τακτική δρομολόγηση πλοίων και χειροτέρευση της εξυπηρέτησης των νησιών. Κατάργηση ναυτεργατικών δικαιωμάτων, μείωση του αριθμού των πληρωμάτων, επέκταση της «μαύρης» – ανασφάλιστης εργασίας, εκμετάλλευση ναυτεργατών χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα, υπονόμευση του ΝΑΤ και των ασφαλιστικών δικαιωμάτων, αύξηση της τιμής των εισιτηρίων.
Η πρόσφατη εξαγγελία του Πρωθυπουργού για πλήρη απελευθέρωση της κρουαζιέρας θα πολλαπλασιάσει τις περιπτώσεις των πλοίων υπό ξένη σημαία (όπως το πλοίο «Ζενιθ») που αποβιβάζουν και επιβιβάζουν επιβάτες σε Ελληνικά λιμάνια, με ανασφάλιστα πληρώματα, χωρίς δικαιώματα, θα οξύνει τα προβλήματα των ναυτεργατών και των μικρών επαγγελματιών στον τομέα του τουρισμού.
Επιβεβαιώνεται για άλλη μια φορά ότι όσο η ανάπτυξη θα στηρίζεται στο κέρδος και τα πλοία θα είναι στα χέρια των εφοπλιστών η κατάσταση θα χειροτερεύει. Η ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, των αναγκών των ναυτεργατών απαιτεί ριζικές αλλαγές, μετατροπή των πλοίων σε λαϊκή περιουσία.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κ. Υπουργός πως τοποθετείται η κυβέρνηση στις έντονες διαμαρτυρίες των ναυτεργατών και στη θέση τους ενάντια στην απελευθέρωση. Τι θα κάνει για να σταματήσουν φαινόμενα όπως αυτό του πλοίου «Ζενιθ»;
Ο βουλευτής
Γιώργος Μαρίνος (Εύβοιας ΚΚΕ)

Δεν υπάρχουν σχόλια: