Η καθυστέρηση απειλεί να πυροδοτήσει την αποχώρηση των τραπεζών από τη χρηματοδότηση των έργων βάσει των δανειακών συμβάσεων που έγιναν παλιότερα (προ ΔΝΤ) με σημαντικά ευνοϊκότερους όρους από αυτούς που θα μπορούσαν να δοθούν σήμερα.
Για τον λόγο αυτό συνεδρίασε χτες η Επιτροπή Μεγάλων Εργων με τη συμμετοχή όλων των συναρμόδιων υπουργών (Δ. Ρέππα, Γ. Παπακωνσταντίνου, Λ. Κατσέλη, Τ. Μπιρμπίλη, Π. Γερουλάνου και Χ. Παμπούκη). Η Επιτροπή θα συνεδριάζει από εδώ και στο εξής μια φορά το μήνα, ενώ η αμέσως επόμενη συνεδρίασή της θα γίνει σε 15 ημέρες.
Πιο συγκεκριμένα, η Επιτροπή αποφάσισε να συσταθούν ομάδες εργασίας από τους γενικούς γραμματείς των υπουργείων, προκειμένου να λυθεί το θέμα με τις απαλλοτριώσεις άλλα και άλλα θέματα που καθυστερούν τα έργα όπως οι άδειες περιβαλλοντικών όρων, οι μετακινήσεις των δικτύων κοινής ωφέλειας, οι αρχαιολογικές έρευνες κ.λπ.
Τα έργα
Τα έργα που βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος είναι η Ολυμπία Οδός, ο άξονας Μορέας (Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα και Λεύκτρο-Σπάρτη), ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Μαλιακός-Κλειδί), ο Ε 65 (Λαμία-Καρδίτσα-Τρίκαλα-Εγνατία) και η Ιόνια Οδός (Αντίρριο-Ιωάννινα και Αθήνα-Σκάρφεια). Σε όλα τα έργα, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό υπάρχουν καθυστερήσεις που οφείλονται εν πολλοίς στις απαλλοτριώσεις που δεν έχουν προχωρήσει απο το δημόσιο, σε ενστάσεις κατοίκων στο ΣτΕ, σε αρχαιολογικά ευρήματα και σε περιβαλλοντικά προβλήματα, όπως αυτό της λίμνης Καϊάφα.
Ο υπουργός είπε ακόμη ότι σε λίγες ημέρες θα παρουσιάσει το νέο θεσμικό πλαίσιο για τα δημόσια έργα στο οποίο προβλέπεται ξεχωριστή εργολαβία για τα πρόδρομα έργα (απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικά κ.λπ.) και στη συνέχεια θα δημοπρατείται το τεχνικό έργο, προκειμένου να υπάρχει ακρίβεια σε προϋπολογισμό και χρονοδιαγράμματα.
Αποφάσεις
Η επιτροπή αποφάσισε και την προώθηση μέσα στη νέα χρόνια δυο νέων έργων με συμβάσεις παραχώρησης. Πρόκειται για τον άξονα Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη μήκους 58 χλμ. και την υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας που θα ενώνει το νησί με το Άκτιο και υπολογίζεται ότι θα κοστίσει περί τα 50 εκατομμύρια ευρώ. Σε ό,τι αφορά το Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη, πρόκειται για ένα έργο που συζητιέται για πάνω από μια δεκαετία.
Ο κ. Ρέππας τόνισε ότι τώρα είναι πλέον ώριμο ώστε να υλοποιηθεί. Θα ξεκινάει από την Αττική Οδό στο ύψος της Ελευσίνας και θα καταλήγει στον ΠΑΘΕ στο ύψος της Υλίκης παρακάπτοντας έτσι την Αττική.
Για τον λόγο αυτό συνεδρίασε χτες η Επιτροπή Μεγάλων Εργων με τη συμμετοχή όλων των συναρμόδιων υπουργών (Δ. Ρέππα, Γ. Παπακωνσταντίνου, Λ. Κατσέλη, Τ. Μπιρμπίλη, Π. Γερουλάνου και Χ. Παμπούκη). Η Επιτροπή θα συνεδριάζει από εδώ και στο εξής μια φορά το μήνα, ενώ η αμέσως επόμενη συνεδρίασή της θα γίνει σε 15 ημέρες.
Πιο συγκεκριμένα, η Επιτροπή αποφάσισε να συσταθούν ομάδες εργασίας από τους γενικούς γραμματείς των υπουργείων, προκειμένου να λυθεί το θέμα με τις απαλλοτριώσεις άλλα και άλλα θέματα που καθυστερούν τα έργα όπως οι άδειες περιβαλλοντικών όρων, οι μετακινήσεις των δικτύων κοινής ωφέλειας, οι αρχαιολογικές έρευνες κ.λπ.
Τα έργα
Τα έργα που βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος είναι η Ολυμπία Οδός, ο άξονας Μορέας (Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα και Λεύκτρο-Σπάρτη), ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Μαλιακός-Κλειδί), ο Ε 65 (Λαμία-Καρδίτσα-Τρίκαλα-Εγνατία) και η Ιόνια Οδός (Αντίρριο-Ιωάννινα και Αθήνα-Σκάρφεια). Σε όλα τα έργα, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό υπάρχουν καθυστερήσεις που οφείλονται εν πολλοίς στις απαλλοτριώσεις που δεν έχουν προχωρήσει απο το δημόσιο, σε ενστάσεις κατοίκων στο ΣτΕ, σε αρχαιολογικά ευρήματα και σε περιβαλλοντικά προβλήματα, όπως αυτό της λίμνης Καϊάφα.
Ο υπουργός είπε ακόμη ότι σε λίγες ημέρες θα παρουσιάσει το νέο θεσμικό πλαίσιο για τα δημόσια έργα στο οποίο προβλέπεται ξεχωριστή εργολαβία για τα πρόδρομα έργα (απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικά κ.λπ.) και στη συνέχεια θα δημοπρατείται το τεχνικό έργο, προκειμένου να υπάρχει ακρίβεια σε προϋπολογισμό και χρονοδιαγράμματα.
Αποφάσεις
Η επιτροπή αποφάσισε και την προώθηση μέσα στη νέα χρόνια δυο νέων έργων με συμβάσεις παραχώρησης. Πρόκειται για τον άξονα Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη μήκους 58 χλμ. και την υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας που θα ενώνει το νησί με το Άκτιο και υπολογίζεται ότι θα κοστίσει περί τα 50 εκατομμύρια ευρώ. Σε ό,τι αφορά το Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη, πρόκειται για ένα έργο που συζητιέται για πάνω από μια δεκαετία.
Ο κ. Ρέππας τόνισε ότι τώρα είναι πλέον ώριμο ώστε να υλοποιηθεί. Θα ξεκινάει από την Αττική Οδό στο ύψος της Ελευσίνας και θα καταλήγει στον ΠΑΘΕ στο ύψος της Υλίκης παρακάπτοντας έτσι την Αττική.
Πηγή: Ημερησία
2 σχόλια:
Δεν διαβασατε την Θηβαικη εφημεριδα ΣΚΥΤΑΛΗ με ολα για τους πολιτικους μας γιατι δεν τα δημοσιευετε στο βλογκ να τα διαβασουν ολοι οι θηβαιοι... αυτο κανουν τα βλογς, ολα να τα μαθει ο κοσμος.
ΟΧΙ ΤΑ ΒΛΟΓΣ. ΤΑ BLOGS
Δημοσίευση σχολίου