Πέμπτη 2 Δεκεμβρίου 2010

Σε απόγνωση τα ΚΤΕΛ Θήβας!!!


Kρίση και αθέμιτος ανταγωνισμός απειλούν εργαζόμενους & λεωφορειούχους

Σε απόγνωση βρίσκονται οι λεωφορειούχοι του ΚΤΕΛ Θήβας, καθώς η οικονομική κρίση και ο αθέμιτος ανταγωνισμός τους οδηγούν όχι μόνο στην απόλυση εργαζομένων αλλά και στην απώλεια του εισοδήματός τους.
Τα ΚΤΕΛ δημιουργήθηκαν με τον νόμο 2119/1952, σε κάθε νομό, με ορισμένη για κάθε ένα ΚΤΕΛ δικαιοδοσία και οι ιδιοκτήτες λεωφορείων, κατόπιν αδείας από την πολιτεία, εκτελούσαν συγκοινωνία και κάλυπταν τις ανάγκες κάθε περιοχής.
Είκοσι ένα χρόνια αργότερα, με το Ν. Δ. 102/1973 παίρνουν την μορφή των ΚΤΕΛ, που όλοι γνωρίζουμε τις τελευταίες δεκαετίες και 28 χρόνια μετά, με τον νόμο 2163/2001, θεσπίζεται το πλαίσιο λειτουργίας τους, όπου μετατρέπονται σε Ανώνυμες Εταιρείες.
Κάθε νομός έχει το δικό του ΚΤΕΛ με ορισμένο έργο, δηλαδή συγκεκριμένες γραμμές και εποπτεύονται από τον Υπουργό Μεταφορών και το Νομάρχη της έδρας τους.
Παρά το γεγονός ότι είναι ιδιωτικές επιχειρήσεις, που δεν επιχορηγούνται άμεσα από το κράτος, όπως συμβαίνει με τις αστικές συγκοινωνίες, συνεχίζουν να αποτελούν στην ουσία, κοινωφελείς οργανισμούς, υπό την άμεση εποπτεία του κράτους, το οποίο καθορίζει το κόμιστρο (τις τιμές των εισιτηρίων) προσφέροντας το ύψιστο κοινωνικό αγαθό της συγκοινωνίας.
Στον Ν. Βοιωτίας, που λειτουργούν δυο ΚΤΕΛ, η μειωμένη κίνηση των επιβατών λόγω της κρίσης και η απώλεια των μαθητικών δρομολογίων επέφεραν σοβαρή μείωση των εσόδων, με αποτέλεσμα να υπάρχει σήμερα έντονο το πρόβλημα του πλεονάζοντος προσωπικού.
«Καταβάλλουμε τεράστιες προσπάθειες να μη μειώσουμε προσωπικό, όμως αντιμετωπίζουμε ήδη πρόβλημα στην μισθοδοσία, που θα γίνει μεγαλύτερο με την καταβολή του δώρου» επισημαίνει ο Πρόεδρος των ΚΤΕΛ Θήβας Αθανάσιος Χρήστου, προτείνοντας ως μια από τις λύσεις την ατέλεια των καυσίμων.
«Οι τιμές των εισιτηρίων και των δρομολογίων καθορίζονται από την Νομαρχία ή το κράτος, δεν μας δίνεται το δικαίωμα να μεταφέρουμε κόσμο, παρά την αρτιότητα του στόλου μας σε όλα τα επίπεδα, για εκδρομές ή εκδηλώσεις, μας πήραν και τα μαθητικά δρομολόγια και πλέον αντιμετωπίζουμε πρόβλημα επιβίωσης» τονίζει ο κ. Χρήστου, αναφερόμενος στις δεσμεύσεις του νόμου που διέπει τα ΚΤΕΛ, οι οποίες τους αφαιρούν άλλες δυνατότητες ανάπτυξης.
Πως γίνεται όμως, ο φορέας εποπτείας τους να δίνει την δυνατότητα συμμετοχής σε συγκεκριμένα δρομολόγια και σε άλλους συμμετέχοντες;
«Πέρα από την μεταφορά και το οικονομικό μέρος, εμείς εκτελούμε κοινωνικό έργο, μεταφέροντας κόσμο με ποσό που καθορίζεται από την Νομαρχία ή το κράτος και είχαμε πάντα τα μαθητικά δρομολόγια, που τώρα πήρε ιδιώτης. Συντηρούμε έναν τεράστιο οργανισμό με μεγάλη υποδομή , που δεν έχει ένας ιδιώτης. Σήμερα παίρνοντας μας μεγάλο μέρος του έργου, δημιουργείται πρόβλημα σε πάνω από 100 οικογένειες» υπογραμμίζει το μέλος του Δ.Σ του ΚΤΕΛ Παναγιώτης Παπακώστας, εξηγώντας: «Λάβαμε μέρος στον διαγωνισμό – δημοπρασία, με συγκεκριμένη προσφορά, καθώς είμαστε ελεγχόμενοι, αλλά τα μαθητικά δρομολόγια δόθηκαν σε ιδιώτη» υπογραμμίζει το μέλος του Δ.Σ του ΚΤΕΛ κ. Παναγιώτης, τονίζοντας: «Δεν μπορούμε να αυθαιρετούμε. Εδώ και 30 χρόνια μεταφέρουμε μαθητές με ασφάλεια από την πόρτα του σχολείου τους».
Την ίδια ώρα, πολλά ΚΤΕΛ της χώρας αναμένεται να προβούν σε περικοπές δρομολογίων λόγω σοβαρών και αδιέξοδων οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν το τελευταίο διάστημα εξαιτίας της οικονομικής κρίσης που μαστίζει τη χώρα μας και το οδηγούν στα όρια της χρεοκοπίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: