Τη μεταφορά όλων των σημαντικών περιβαλλοντικών αρμοδιοτήτων, σε 9μελή επιτροπή, με την επίκληση του άρθρου 164 του ν.3852/2010, αποφάσισε το Περιφερειακό Συμβούλιο Στερεάς Ελλάδας. Συγκεκριμένα μεταβιβάζονται 13 αρμοδιότητες που αφορούν τον τομέα χωροταξίας και περιβάλλοντος, όπως:
*Η λήψη απόφασης για γνωμοδότηση επί των μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων, για όλες τις κατηγορίες δραστηριοτήτων ανεξαιρέτως της σοβαρότητας ή του μεγέθους των επιπτώσεων.
* Η κατάρτιση και η έγκριση του περιφερειακού σχεδιασμού της διαχείρισης των στερεών αποβλήτων,
*Όλες οι αρμοδιότητες για την χωροταξία και την άσκηση περιβαλλοντικής πολιτικής
*Η σύνταξη-παρακολούθηση-αξιολόγηση κανονισμών και σχεδίων διαχείρισης των προστατευόμενων περιοχών
Όπως γίνεται φανερό δεν μεταβιβάζονται δευτερεύουσες αρμοδιότητες αλλά επιλέγονται οι πλέον επιτελικές και ουσιαστικές για την διαχείριση και διαφύλαξη του περιβάλλοντος και της περιφερειακής αειφορικής ανάπτυξης. Και ενώ για τις μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων χρησιμοποιείται η αιτιολογία του φόρτου εργασίας και εσφαλμένα αναφέρεται ότι «το περιφερειακό συμβούλιο συνεδριάζει μόνο μια φορά το μήνα», για τις υπόλοιπες 12 αρμοδιότητες δεν προβάλλεται καμία αιτιολόγηση από την οποία να προκύπτει η ανάγκη μεταφοράς αυτών των αρμοδιοτήτων. Πρόκειται για αποφάσεις που δεν υπάρχει καμιά εύλογη αιτία να ασκηθούν από μια ολιγομελή επιτροπή αντί να τεθούν στο δημόσιο διάλογο του συμβουλίου, αποφάσεις κρίσιμες για τον πληθυσμό της Στερεάς Ελλάδας.
Επειδή με τον τρόπο αυτό δεν εξασφαλίζεται ούτε ο στοιχειώδης έλεγχος και η δημοσιότητα σε ένα τόσο κρίσιμο τομέα που δοκιμάζει ολόκληρες περιοχές της Στερεάς Ελλάδας από τον Ασωπό και τη Μεσσάπια, μέχρι τον Ευβοϊκό, τον Μαλιακό, τη Γκιώνα και τον Κορινθιακό.
Ερωτάται ο κ. υπουργός
1. Υπάρξει όριο στη μεταφορά αρμοδιοτήτων από το Περιφερειακό Συμβούλιο στις επιτροπές του άρθρου 164/3852/2010 του Καλλικράτη;
2. Είναι δεοντολογικό το περιφερειακό συμβούλιο Στερεάς Ελλάδας να μεταφέρει όλες τις σημαντικές περιβαλλοντικές αρμοδιότητες σε ολιγομελή επιτροπή;
3. Υπάρχει πρόβλεψη για ερμηνευτική εγκύκλιο που να εμποδίζει την υποβάθμιση του αιρετού οργάνου, με δεδομένη μάλιστα την αλλοιωμένη αναλογία της εκπροσώπησης των παρατάξεων λόγω του εκλογικού συστήματος;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Φώτης Κουβέλης, Αθανάσιος Λεβέντης, Νίκος Τσούκαλης, Γρήγορης Ψαριανός
*Η λήψη απόφασης για γνωμοδότηση επί των μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων, για όλες τις κατηγορίες δραστηριοτήτων ανεξαιρέτως της σοβαρότητας ή του μεγέθους των επιπτώσεων.
* Η κατάρτιση και η έγκριση του περιφερειακού σχεδιασμού της διαχείρισης των στερεών αποβλήτων,
*Όλες οι αρμοδιότητες για την χωροταξία και την άσκηση περιβαλλοντικής πολιτικής
*Η σύνταξη-παρακολούθηση-αξιολόγηση κανονισμών και σχεδίων διαχείρισης των προστατευόμενων περιοχών
Όπως γίνεται φανερό δεν μεταβιβάζονται δευτερεύουσες αρμοδιότητες αλλά επιλέγονται οι πλέον επιτελικές και ουσιαστικές για την διαχείριση και διαφύλαξη του περιβάλλοντος και της περιφερειακής αειφορικής ανάπτυξης. Και ενώ για τις μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων χρησιμοποιείται η αιτιολογία του φόρτου εργασίας και εσφαλμένα αναφέρεται ότι «το περιφερειακό συμβούλιο συνεδριάζει μόνο μια φορά το μήνα», για τις υπόλοιπες 12 αρμοδιότητες δεν προβάλλεται καμία αιτιολόγηση από την οποία να προκύπτει η ανάγκη μεταφοράς αυτών των αρμοδιοτήτων. Πρόκειται για αποφάσεις που δεν υπάρχει καμιά εύλογη αιτία να ασκηθούν από μια ολιγομελή επιτροπή αντί να τεθούν στο δημόσιο διάλογο του συμβουλίου, αποφάσεις κρίσιμες για τον πληθυσμό της Στερεάς Ελλάδας.
Επειδή με τον τρόπο αυτό δεν εξασφαλίζεται ούτε ο στοιχειώδης έλεγχος και η δημοσιότητα σε ένα τόσο κρίσιμο τομέα που δοκιμάζει ολόκληρες περιοχές της Στερεάς Ελλάδας από τον Ασωπό και τη Μεσσάπια, μέχρι τον Ευβοϊκό, τον Μαλιακό, τη Γκιώνα και τον Κορινθιακό.
Ερωτάται ο κ. υπουργός
1. Υπάρξει όριο στη μεταφορά αρμοδιοτήτων από το Περιφερειακό Συμβούλιο στις επιτροπές του άρθρου 164/3852/2010 του Καλλικράτη;
2. Είναι δεοντολογικό το περιφερειακό συμβούλιο Στερεάς Ελλάδας να μεταφέρει όλες τις σημαντικές περιβαλλοντικές αρμοδιότητες σε ολιγομελή επιτροπή;
3. Υπάρχει πρόβλεψη για ερμηνευτική εγκύκλιο που να εμποδίζει την υποβάθμιση του αιρετού οργάνου, με δεδομένη μάλιστα την αλλοιωμένη αναλογία της εκπροσώπησης των παρατάξεων λόγω του εκλογικού συστήματος;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Φώτης Κουβέλης, Αθανάσιος Λεβέντης, Νίκος Τσούκαλης, Γρήγορης Ψαριανός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου