Επειδή απ’ ότι φαίνεται οι συντάκτες της απαράδεκτα αντισυναδελφικής ανακοίνωσης της ΔΑΚΕ δεν γνωρίζουν το θέμα, με αποτέλεσμα να κατασυκοφαντούν τον 3ο σε μαζικότητα κλάδο εκπαιδευτικών (περίπου 8.000συναδέλφους), τους ενημερώνουμε για τα εξής:
1) Οι υποψήφιοι για δ/ντες καθηγητές Πληροφορικής δεν πήραν τα μόρια της πιστοποίησης β’ επιπέδου (3 μόρια) αλλά αυτά της Πιστοποίησης Α’Επιπέδου (2 μόρια). Οι γνώσεις Σ.Π.Ε. επιπέδου Β’, δηλ. η παιδαγωγική εφαρμογή των ΣΠΕ στην διδασκαλία, δεν είναι σε καμιά περίπτωση καιγια κανέναν εκπαιδευτικό προσόν διορισμού, όπως είναι π.χ. η γενική παιδαγωγική επάρκεια.
Στα μόρια της πιστοποίησης Β’ επιπέδου αναφέρονται στην γνώση της χρήσης των Σ.Π.Ε. για τις διδακτικές ανάγκες της κάθε ειδικότητας οι οποίες αποκτήθηκαν στο πλαίσιο ενόςσυγκεκριμένου έργου επιμόρφωσης στο οποίο δεν είχαν δυνατότητα συμμετοχής οι καθηγητές Πληροφορικής αλλά και οι περισσότερεςειδικότητες (πλην ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ06) και αυτό, το πραγματικάαντισυνταγματικό γεγονός, δεν το καταγγέλλει η ΔΑΚΕ!
2) Στην περίπτωση που οι καθηγητές Πληροφορικής δεν λάμβαναν ταμόρια της πιστοποίησης Σ.Π.Ε. το «άριστα» για αυτούς θα ήταν τα 21 μόρια, έναντι των 24 μορίων για οποιονδήποτε εκπαιδευτικό άλλης ειδικότητας. Ακόμα και οι καθηγητές των ξένων γλωσσών που εξαιρέθηκαν, κακώς, της μοριοδότησης για τη γνώση της ξένης γλώσσας που ήταν προσόν διορισμού τους, μπορούσαν να πετύχουν το «άριστα»24, αφού μπορεί να είχαν αποκτήσει και τη γνώση μιας επιπλέον ξένηςγλώσσας. Ο καθηγητής Πληροφορικής δεν θα μπορούσε με κανέναντρόπο να φθάσει στα 24 μόρια, δηλ στο «άριστα».
3) Η ερμηνεία του νόμου 3848/2010 που υπονοούν οι ανενημέρωτοισυντάκτες της ανακοίνωσης της ΔΑΚΕ είναι αυθαίρετη, διότι ο νόμος προβλέπει ρητά ότι μοριοδοτείται χωρίς κανένα περιορισμό και χωρίς καμιά εξαίρεση, η πιστοποιημένη επιμόρφωση στις Σ.Π.Ε. Δεν αναφέρειπουθενά ότι εξαιρούνται οι καθηγητές Πληροφορικής όπως, κακώς αλλάρητά και σαφώς αναφέρει την περίπτωση της γνώσης ξένης γλώσσας που«αποτέλεσε ειδικό προσόν διορισμού». Ο λόγος είναι προφανής: ένα στέλεχος της εκπαίδευσης θα ασκήσει με μεγαλύτερη επιτυχία τακαθήκοντα του αν έχει πιστοποιημένες δεξιότητες χρήσης υπολογιστών (Σ.Π.Ε.).
4) Η υπουργός κ. Άννα Διαμαντοπούλου κατά τη συζήτηση του νόμου3848/2010 στη Βουλή, σε παρατήρηση του βουλευτή Α. Κουράκη σχετικάμε την απόδοση των μορίων πιστοποίησης στις Σ.Π.Ε. στους καθηγητέςΠληροφορικής, απάντησε ακριβώς τα εξής: «…και όσον αφορά τηνπαρατήρηση που κάνατε, απλά να διευκρινίσω ότι είναι σωστό ως σκέψη,αλλά θεωρείται αυτονόητο ότι αυτοί οι άνθρωποι έχουν τα επιπλέον μόρια.
Το διευκρινίζω και προφορικά –με διαβεβαιώνουν και οι συνεργάτες μου-ότι αυτή είναι και η πρόθεση και η καταγραφή, δηλαδή οι άνθρωποι πουκάνουν τα σεμινάρια, προφανώς θα παίρνουν τα μόρια τα οποία είναιαπαραίτητα.» (Πρακτικά της Βουλής, ΙΓ’ περίοδος Προεδρευόμενης Κοινοβουλευτικής Δημοκρατίας, σύνοδος Α’, συνεδρίαση ΡΙΔ’)
5) Κατά την πρώτη εφαρμογή του νόμου, στις κρίσεις του 2010 για την επιλογή των Δ/ντών Δ/νσεων Εκπ/σης, οι υποψήφιοι των κλάδων Πληροφορικής ΠΕ190-ΠΕ20 μοριοδοτήθηκαν για τις γνώσεις αυτές κανονικά, με βάση τα προβλεπόμενα στο νόμο 3848/2010 και σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις διαδικασίες του Α..Ε.Π., όπως ακριβώς αναφέρεται και στη φετινή Υπουργική Απόφαση 45143/ Δ2/13-4-2011 Τ.Α.(Υ.Ε.Κ. 582 τ.Β'/13-4-2011) με την οποία έγινε η προκήρυξη των θέσεων για τους δ/ντές των σχολείων.
Προκύπτει έτσι το ερώτημα, πως είναι δυνατόνγια τα ίδια προσόντα να αποδίδονται τα μόρια σε κάποιον που είναιυποψήφιος για τη θέση Δ/ντή Εκπ/σης και να μην του αποδίδονται ότανείναι υποψήφιος για Δ/ντής σχολείου.
6) Στο Α.Σ.Ε.Π. δεν εξαιρεί τους τίτλους σπουδών οι οποίοι πιθανόν είναι καιπροσόν διορισμού και στους οποίους διδάχθηκαν τα 4 μαθήματα που απαιτούνται για την πιστοποίηση της γνώσης Σ.Π.Ε.
Σημειώνουμε ότιυπάρχουν σχολές Α.Ε.Ι. (π.χ. Ηλεκτρονικών Μηχανικών, Φυσικών Ραδιοηλεκτρολόγων, κ.λπ.) και Α.Σ.Ε.Ι. (π.χ. Ηλεκτρονικών κ.λπ.), στις οποίες διδάσκονται 4 τουλάχιστον μαθήματα από αυτά που απαιτούνται από τις διαδικασίες του Α.Σ.Ε.Π. για την πιστοποίηση της γνώσης Σ.Π.Ε.,και των οποίων οι τίτλοι σπουδών είναι προσόν διορισμού.
Με βάση ταπαραπάνω, οι καθηγητές που έχουν τίτλους σπουδών από αυτές τις σχολές θα έπαιρναν, σωστά, τα μόρια της πιστοποιημένης επιμόρφωσης στις Σ.Π.Ε. Μόνο οι καθηγητές Πληροφορικής θα είχαν εξαιρεθεί!
7) Σονίζουμε ότι οι Σ.Π.Ε. δεν είναι το κύριο, ούτε το μοναδικό προσόνδιορισμού για τους εκπαιδευτικούς ΠΕ19 και ΠΕ20. Ο καθηγητήςΠληροφορικής προσλαμβάνεται για τη διδασκαλία της Πληροφορικής(Αλγοριθμική, Προγραμματισμός, Υλικό Υπολογιστών, Λειτουργικά Συστήματα, Δίκτυα, κ.λπ.) και όχι για τις δεξιότητες χρήσηςΥπολογιστών που είναι παρεπόμενο των σπουδών του και όχι βασικό αντικείμενό τους.
8) Αν δεν μοριοδοτούνταν οι καθηγητές Πληροφορικής θα συνέβαινε το παράδοξο να παίρνουν τα 2 μόρια οι πιστοποιημένοι εκπαιδευτικοί στις Σ.Π.Ε. που επιμορφώθηκαν σε σεμινάριο 48 ωρών (για το επίπεδο 1) και όχι οι επιμορφωτές τους! Αλλά και από τους επιμορφωτές αυτών τωνσεμιναρίων ουσιαστικά θα εξαιρούνταν της μοριοδότησης μόνο οι καθηγητές Πληροφορικής, αφού μόνο σε αυτούς δεν δόθηκε το δικαίωμα να πιστοποιηθούν. Επιμορφωτές άλλων ειδικοτήτων είχαν το δικαίωμα να πιστοποιηθούν, πιστοποιήθηκαν και μοριοδοτήθηκαν κανονικά!!!
9) Με βάση το νόμο 3848/2010 και τις ερμηνευτικές απόψεις υιοθετούν χωρίς σκέψη οι συντάκτες της ανακοίνωσης της ΔΑΚΕ, μετά την πρώτη εφαρμογή του νόμου, δηλαδή στις επόμενες, μετά από 4 χρόνια κρίσεις στελεχών εκπαίδευσης, οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής ΠΕ19 - ΠΕ20 δεν θα έχουν καν δικαίωμα υποβολής αίτησης για θέσεις στελεχώνεκπαίδευσης, αφού δεν θα διαθέτουν «πιστοποιημένη επιμόρφωση στις Σ.Π.Ε.»…
Για όλα τα παραπάνω το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. καταγγέλλει την συκοφαντική για τον κλάδο ΠΕ19-ΠΕ20 θέση της ΔΑΚΕ, ζητά την άμεση διόρθωση και ανακοινοποίηση της ανακοίνωσής της στο σημείο που αναφέρεται στη δήθεν«διακριτική μεταχείριση των καθηγητών ΠΕ19 και ΠΕ20» και καλεί την ηγεσία της σε αντίστοιχες περιπτώσεις που αφορούν στον κλάδο των καθηγητών Πληροφορικής να επιδιώκει τον διάλογο και την ενημέρωση από τον μοναδικόφορέα που εκπροσωπεί όλους τους καθηγητές Πληροφορικής στην πρωτοβάθμιακαι δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου