Το ΤΕΕ Τμήμα Ανατολικής Στερεάς ενημερώθηκε από τα Μ.Μ.Ε. ότι πραγματοποιήθηκε προεκλογική επίσκεψη του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κου Μαυρ. Βορίδη στην περιοχή της Φθιώτιδας. Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στην περιοχή των τελματωμένων έργων της ΕΡΓΟΣΕ.
Το ΤΕΕ/ΤΑΣ κρίνοντας ότι στην περιοχή του Τμήματός μας αναπτύσσονται τα τελευταία χρόνια τρία από τα μεγαλύτερα κατασκευαστικά έργα της χώρας: ΠΑΘΕ, Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων (ΣΓΥΤ), έχει αποστείλει επανειλημμένα σχετικά έγγραφα στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΜΕΔΙ χωρίς να λάβει καμία έγγραφη απάντηση για την εξέλιξη όλων των εγκαταλειμμένων εδώ και χρόνια έργων.
Η περιοχή της Στερεάς Ελλάδας για όλα τα έργα εθνικής σημασίας, τα οποία έχουν εγκαταλειφθεί και έχουν δώσει εκατοντάδες ανέργους, χρήζει μιας επίσημης απάντησης για την πορεία όλων των έργων αλλά και δέσμευσης όλης της πολιτικής ηγεσίας της χώρας ενόψει και των προσεχών βουλευτικών εκλογών, για τα κατωτέρω:
Α. ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΠΑΘΕ
Τα έργα στον ΠΑΘΕ (Παράκαμψη Στυλίδας, είσοδος Λαμίας) εδώ και πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα έχουν εγκαταλειφθεί από την ανάδοχο εταιρεία, με αποτέλεσμα ένα μεγάλο τμήμα του Πέταλου του Μαλιακού να μην έχει ακόμη υλοποιηθεί με ότι αυτό σημαίνει για την ασφάλεια οδηγών και αυτοκινήτων. Το μόνο έργο που προγραμματίζεται στο συγκεκριμένο τμήμα είναι τα διόδια της Αγ. Παρασκευής.
Φυσικά σας είναι γνωστό, ότι στο τμήμα του ΠΑΘΕ που έχει δοθεί στην κυκλοφορία (ιδιαίτερα το τμήμα Ανθήλη – Αγ. Κωνσταντίνος), χρήζει παρεμβάσεων για τη διόρθωση των ατελειών (π.χ. συναρμογές στα υφιστάμενα τεχνικά κ.λ.π) αλλά και εργασίες για τη λειτουργία του ως κλειστός αυτοκινητόδρομος.
Επί πλέον δεν έχει ολοκληρωθεί ο παράδρομος στο τμήμα Λαμία – Άγιος Κωνσταντίνος παρ’ ότι έχουν τεθεί σε λειτουργία τα διόδια της Αγ. Τριάδας.
Κρίνεται αναγκαία η εγκατάσταση αναδόχων στα συγκεκριμένα έργα άμεσα.
Β. ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (Ε65)
Η κατασκευή του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), έχει δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στην περιοχή, και ειδικότερα:
α) δεν έχουν προβλεφθεί παράπλευροι δρόμοι για την εξυπηρέτηση των καλλιεργούμενων εκτάσεων,
β) δεν υπάρχει μέριμνα για την επικοινωνία των περιοχών Καλυβίων και Σταυρού με τις ιδιοκτησίες νότια του Ε65,
γ) υπάρχουν προβλήματα αντιπλημμυρικής θωράκισης της περιοχής (π.χ Βαϊνόρεμα),
δ) παρ’ ότι έχει συμφωνηθεί η παρουσίαση των λύσεων, που προτείνονται για το τμήμα αυτό, ακόμη δεν έχει πραγματοποιηθεί, δημιουργώντας εύλογους προβληματισμούς για τις τεχνικές λύσεις.
Το ΤΕΕ/ΤΑΣ για το συγκεκριμένο έργο ζητά να μη τροποποιηθεί το φυσικό αντικείμενο (π.χ. συζητείται η μη ολοκλήρωση του τμήματος Καλαμπάκας – Εγνατίας).
Γ. ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΥΨΗΛΩΝ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ (ΣΓΥΤ)
Η πορεία υλοποίησης της Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων δυστυχώς έχει τεράστια προβλήματα. Η σήραγγα του Καλλίδρομου έχει δημοπρατηθεί το 1997 χωρίς να έχει ολοκληρωθεί μέχρι σήμερα.
Η επίσκεψη του Υπουργού στα έργα του Καλλίδρομου και Όρθρυος έθεσε ως χρονοδιάγραμμα το 2015, χωρίς να δώσει σαφή απάντηση για την ημερομηνία δημοπράτησης ολοκλήρωσης των συνολικών εκκρεμοτήτων Τιθορέα-Δομοκός. Για το συγκεκριμένο φυσικό αντικείμενο είναι γνωστό ότι η μελέτη θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί από τις αρχές του 2012.
Όλα τα παραπάνω έχουν δημιουργήσει την εντύπωση της εγκατάλειψης των έργων, ιδιαίτερα σε μια πολύ δύσκολη περίοδο για την χώρα μας, όπου η διακοπή εργασιών έχει διογκώσει το ποσοστό ανεργίας της περιοχής, ιδιαίτερα στον τεχνικό κόσμο. Η εικόνα αυτή της εγκατάλειψης δεν είναι κολακευτική για την Πολιτεία.
Ενόψει των βουλευτικών εκλογών, πρόθεση του ΤΕΕ είναι να κληθούν τα πολιτικά κόμματα, ο Περιφερειάρχης, η Γενική Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας καθώς και φορείς της περιοχής (Δήμαρχοι των Δήμων στους οποίους είναι σε εξέλιξη τα έργα, Εργατικό Κέντρο, ΕΒΕ, Οικονομικό Επιμελητήριο), για μια σαφή παρουσίαση εκ μέρους του Υπουργείου ΥΠΟΜΕΔΙ για το καθένα έργο χωριστά.
Ο Πρόεδρος ΤΕΕ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ
Απόστολος Καραναστάσης
Το ΤΕΕ/ΤΑΣ κρίνοντας ότι στην περιοχή του Τμήματός μας αναπτύσσονται τα τελευταία χρόνια τρία από τα μεγαλύτερα κατασκευαστικά έργα της χώρας: ΠΑΘΕ, Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων (ΣΓΥΤ), έχει αποστείλει επανειλημμένα σχετικά έγγραφα στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΜΕΔΙ χωρίς να λάβει καμία έγγραφη απάντηση για την εξέλιξη όλων των εγκαταλειμμένων εδώ και χρόνια έργων.
Η περιοχή της Στερεάς Ελλάδας για όλα τα έργα εθνικής σημασίας, τα οποία έχουν εγκαταλειφθεί και έχουν δώσει εκατοντάδες ανέργους, χρήζει μιας επίσημης απάντησης για την πορεία όλων των έργων αλλά και δέσμευσης όλης της πολιτικής ηγεσίας της χώρας ενόψει και των προσεχών βουλευτικών εκλογών, για τα κατωτέρω:
Α. ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΠΑΘΕ
Τα έργα στον ΠΑΘΕ (Παράκαμψη Στυλίδας, είσοδος Λαμίας) εδώ και πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα έχουν εγκαταλειφθεί από την ανάδοχο εταιρεία, με αποτέλεσμα ένα μεγάλο τμήμα του Πέταλου του Μαλιακού να μην έχει ακόμη υλοποιηθεί με ότι αυτό σημαίνει για την ασφάλεια οδηγών και αυτοκινήτων. Το μόνο έργο που προγραμματίζεται στο συγκεκριμένο τμήμα είναι τα διόδια της Αγ. Παρασκευής.
Φυσικά σας είναι γνωστό, ότι στο τμήμα του ΠΑΘΕ που έχει δοθεί στην κυκλοφορία (ιδιαίτερα το τμήμα Ανθήλη – Αγ. Κωνσταντίνος), χρήζει παρεμβάσεων για τη διόρθωση των ατελειών (π.χ. συναρμογές στα υφιστάμενα τεχνικά κ.λ.π) αλλά και εργασίες για τη λειτουργία του ως κλειστός αυτοκινητόδρομος.
Επί πλέον δεν έχει ολοκληρωθεί ο παράδρομος στο τμήμα Λαμία – Άγιος Κωνσταντίνος παρ’ ότι έχουν τεθεί σε λειτουργία τα διόδια της Αγ. Τριάδας.
Κρίνεται αναγκαία η εγκατάσταση αναδόχων στα συγκεκριμένα έργα άμεσα.
Β. ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (Ε65)
Η κατασκευή του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), έχει δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στην περιοχή, και ειδικότερα:
α) δεν έχουν προβλεφθεί παράπλευροι δρόμοι για την εξυπηρέτηση των καλλιεργούμενων εκτάσεων,
β) δεν υπάρχει μέριμνα για την επικοινωνία των περιοχών Καλυβίων και Σταυρού με τις ιδιοκτησίες νότια του Ε65,
γ) υπάρχουν προβλήματα αντιπλημμυρικής θωράκισης της περιοχής (π.χ Βαϊνόρεμα),
δ) παρ’ ότι έχει συμφωνηθεί η παρουσίαση των λύσεων, που προτείνονται για το τμήμα αυτό, ακόμη δεν έχει πραγματοποιηθεί, δημιουργώντας εύλογους προβληματισμούς για τις τεχνικές λύσεις.
Το ΤΕΕ/ΤΑΣ για το συγκεκριμένο έργο ζητά να μη τροποποιηθεί το φυσικό αντικείμενο (π.χ. συζητείται η μη ολοκλήρωση του τμήματος Καλαμπάκας – Εγνατίας).
Γ. ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΥΨΗΛΩΝ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ (ΣΓΥΤ)
Η πορεία υλοποίησης της Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων δυστυχώς έχει τεράστια προβλήματα. Η σήραγγα του Καλλίδρομου έχει δημοπρατηθεί το 1997 χωρίς να έχει ολοκληρωθεί μέχρι σήμερα.
Η επίσκεψη του Υπουργού στα έργα του Καλλίδρομου και Όρθρυος έθεσε ως χρονοδιάγραμμα το 2015, χωρίς να δώσει σαφή απάντηση για την ημερομηνία δημοπράτησης ολοκλήρωσης των συνολικών εκκρεμοτήτων Τιθορέα-Δομοκός. Για το συγκεκριμένο φυσικό αντικείμενο είναι γνωστό ότι η μελέτη θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί από τις αρχές του 2012.
Όλα τα παραπάνω έχουν δημιουργήσει την εντύπωση της εγκατάλειψης των έργων, ιδιαίτερα σε μια πολύ δύσκολη περίοδο για την χώρα μας, όπου η διακοπή εργασιών έχει διογκώσει το ποσοστό ανεργίας της περιοχής, ιδιαίτερα στον τεχνικό κόσμο. Η εικόνα αυτή της εγκατάλειψης δεν είναι κολακευτική για την Πολιτεία.
Ενόψει των βουλευτικών εκλογών, πρόθεση του ΤΕΕ είναι να κληθούν τα πολιτικά κόμματα, ο Περιφερειάρχης, η Γενική Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας καθώς και φορείς της περιοχής (Δήμαρχοι των Δήμων στους οποίους είναι σε εξέλιξη τα έργα, Εργατικό Κέντρο, ΕΒΕ, Οικονομικό Επιμελητήριο), για μια σαφή παρουσίαση εκ μέρους του Υπουργείου ΥΠΟΜΕΔΙ για το καθένα έργο χωριστά.
Ο Πρόεδρος ΤΕΕ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ
Απόστολος Καραναστάσης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου