Την απόσυρση του νομοσχεδίου που ρυθμίζει το καθεστώς παρουσίας ενόπλων στα ελληνικά πλοία με πρόσχημα την αντιμετώπιση της πειρατείας, απαίτησε χτες στη Βουλή το ΚΚΕ, με τους βουλευτές του να κάνουν λόγο για ένα νομοθέτημα που θέτει σε κίνδυνο τις ζωές των ναυτικών και διευκολύνει τα ιμπεριαλιστικά σχέδια στο «κέρας της Αφρικής». Το νομοσχέδιο - του οποίου η συζήτηση ολοκληρώθηκε χτες - υπερψηφίστηκε με τις ψήφους ΠΑΣΟΚ - ΝΔ - ΛΑ.Ο.Σ., ενώ ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχ. Χρυσοχοΐδης ξεκαθάρισε ότι ήρθε στη Βουλή κατ' απαίτηση των εφοπλιστών.
Τις αναφορές της κυβέρνησης στο θέμα της... προστασίας της ναυτιλίας σχολίασε αρχικά ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιώργος Μαρίνος λέγοντας πως «η ναυτιλία έχει δύο συνθετικά μέρη. Έχει τους εφοπλιστές και τους ναυτεργάτες. Οι εφοπλιστές στην πορεία του χρόνου αναδείχθηκαν στους πλουσιότερους επιχειρηματίες της υδρογείου. Αυτό πολύ περισσότερο ισχύει για την Ελλάδα. Σε όλες τις φάσεις ανόδου ή κρίσης της καπιταλιστικής οικονομίας το χαρακτηριστικό στοιχείο είναι η συσσώρευση τεράστιων κεφαλαίων. Μέσα στην καρδιά της κρίσης, κάνουν επενδύσεις 9, 10, 11 δισεκατομμυρίων δολαρίων για νεόκτιστα πλοία. Μέσα στην καρδιά της κρίσης δεν πληρώνουν φορολογία για τα κέρδη και την ακίνητη περιουσία, ενώ στον αντίποδα οι ναυτεργάτες υποφέρουν από μαζική ανεργία, πλήττονται από τις δραματικές μειώσεις των μισθών και των συντάξεων, γυρίζουν από το πρωί μέχρι το βράδυ να βρουν μία δουλειά με το φυλλάδιο στην τσέπη στην Ακτή Μιαούλη, και το ΝΑΤ αντιμετωπίζει μεγάλα προβλήματα στην οικονομική του κατάσταση».
Ειδικά για το θέμα της πειρατείας επισήμανε ότι «θα συνιστούσα στον κύριο Υπουργό και στους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και της Νέας Δημοκρατίας να αυτοσυγκρατηθούν, γιατί με μαθηματική ακρίβεια οι εξελίξεις θα τους εκθέσουν. Θα υπάρξουν τραγωδίες». Σημείωσε επίσης ότι «το νομοσχέδιο είναι πολύ επικίνδυνο. Είναι γέννημα αυτής της μήτρας που προκαλεί μεγάλη όξυνση στο σύνολο των ναυτεργατικών προβλημάτων, φθάνοντας μέχρι του σημείου να εντάξει την εμπορική ναυτιλία στο ΝΑΤΟ και σήμερα ένας σημαντικός αριθμός πλοίων να πηγαίνει στον Περσικό Κόλπο, μεταφέροντας ελικόπτερα ή άλλο στρατιωτικό εξοπλισμό για τις ανάγκες των ιμπεριαλιστών και του πολέμου στο Ιράν. Αυτή η πολιτική γεννά και αυτό το νομοσχέδιο και θέτουμε ζήτημα απόσυρσης». Αναπτύσσοντας την επιχειρηματολογία του ΚΚΕ ο Γ. Μαρίνος έθεσε συγκεκριμένα ερωτήματα προς την κυβέρνηση: «Πρώτον, τι θα γίνει σε περίπτωση σύγκρουσης, ανταλλαγής πυρών ανάμεσα σε πειρατές και ένοπλους φρουρούς που είναι σε "γκαζάδικα", σε πετρελαιοφόρα δηλαδή, σε πλοία που μεταφέρουν βενζίνη ή άλλα παράγωγα, σε υγραεριοφόρα ή σε πλοία που μεταφέρουν χημικά φορτία που είναι εύφλεκτα; Η λογική λέει ότι θα γίνει πυρκαγιά, έκρηξη, ανατίναξη, ότι θα υπάρχουν ανθρώπινα θύματα.
Δεύτερον, τι θα γίνει σε περίπτωση που εκτοξεύονται ρουκέτες μέσα απ' αυτά τα υπερσύγχρονα όπλα που έχουν οι πειρατές, πολυβόλα μεγάλου διαμετρήματος κλπ.; Θα γίνουν πολύ μεγάλες ζημιές. Έχουν ικανότητα να διατρήσουν τη λαμαρίνα. Θα υπάρχουν θύματα.
Τρίτον, τι θα γίνει σε περίπτωση ένοπλης αναμέτρησης στο πλοίο; Πόσα θύματα από τους ναυτεργάτες θα θρηνήσουμε και τι θα γίνει σε περίπτωση επικράτησης των πειρατών σε αυτήν την ένοπλη αναμέτρηση;».
Καταληκτικά ο Γ. Μαρίνος πρότεινε την εφαρμογή των μέτρων που προβλέπονται διεθνώς, όπως την εξασφάλιση της ετοιμότητας του πλοίου, τη χρησιμοποίηση όλων των αποτρεπτικών μέσων (ταχύτητα πλοίου, πυροσβεστικά μέσα, συρματόπλεγμα), καθώς επίσης, φύλαξη χωρικών υδάτων, αγκυροβολίων, λιμένων.
Ακόμα, «να ταξιδεύουν τα πλοία σε ειδικά φυλασσόμενους διαύλους, κανάλια» καθώς και «να υπάρχει συντονισμός ναυτικών και αεροπορικών δυνάμεων των κρατών της περιοχής. Για παράδειγμα, η μείωση της πειρατείας στα στενά της Μάλακα είναι αποτέλεσμα και του συντονισμού που υπήρχε από τη Μαλαισία, την Ινδονησία, την Ταϊλάνδη και τη Σιγκαπούρη. Είναι ένα στοιχείο το οποίο θέλει μελέτη, θέλει αξιοποίηση. Μιλάμε εντελώς συγκεκριμένα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου