Τις πρώτες του υπογραφές έβαλε την Παρασκευή, αμέσως μετά την παραλαβή του χαρτοφυλακίου του, ο νέος υπουργός Υποδομών και Ανάπτυξης, κ. Κ. Χατζηδάκης, ο οποίος έδωσε παράταση στην ημερομηνία υποβολής φακέλων για τους διαγωνισμούς του νέου Αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα - Θήβα - Υλίκη και των υπό σχεδιασμό ζεύξεων Λευκάδας - Ν. Αιτωλοακαρνανίας και της υποθαλάσσιας της Σαλαμίνας κατά τέσσερις μήνες, λόγω της κακής οικονομικής συγκυρίας.
«Το ρευστό οικονομικό περιβάλλον της τελευταίας περιόδου, με την αβεβαιότητα που αυτό συνεπάγεται, πιθανώς να δυσχεράνει τη δημιουργία ικανών για τις ανάγκες του Έργου τεχνικών και επενδυτικών εταιρικών σχημάτων, μέσω των οποίων θα μπορούσαν να κινητοποιηθούν ιδιωτικά κεφάλαια για να χρηματοδοτηθούν η μελέτη, κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση του Έργου» σημειώνεται στην απόφαση.
Όπως έχει παρατηρηθεί εδώ κι έναν χρόνο, είναι δύσκολο για τους κατασκευαστικούς ομίλους να λάβουν επιστολές χρηματοδοτικής υποστήριξης από τις τράπεζες, προκειμένου να συμμετάσχουν στα υπό σχεδιασμό, μεγάλα έργα Υποδομών, που θα πραγματοποιηθούν με συμβάσεις παραχώρησης, όπως για παράδειγμα, το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλλι της Κρήτης.
Αιτία είναι, φυσικά, ο αποκλεισμός της Ελληνικής οικονομίας από τις αγορές, που εκ των πραγμάτων αποθαρρύνει το «χτίσιμο» διεθνών συμμαχιών των ελληνικών επιχειρήσεων με τους μεγάλους διεθνείς «παίκτες» της αγοράς, αλλά κι εκτοξεύει το κόστος του χρήματος.
Έτσι, η υποβολή φακέλων για την πρώτη φάση του διαγωνισμού παρατείνεται ως εξής:
Για το έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Έργου: Αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα - Θήβα - Υλίκη» έως και 13η Νοεμβρίου 2012
Για το έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Έργου: Υποθαλάσσια Ζεύξη Λευκάδας - Ν. Αιτωλοακαρνανίας» έως την 30η Οκτωβρίου 2012
Για το έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Έργου της Μόνιμης Υποθαλάσσιας Οδικής Ζεύξης Νήσου Σαλαμίνας», έως την 6η Νοεμβρίου 2012.
«Το ρευστό οικονομικό περιβάλλον της τελευταίας περιόδου, με την αβεβαιότητα που αυτό συνεπάγεται, πιθανώς να δυσχεράνει τη δημιουργία ικανών για τις ανάγκες του Έργου τεχνικών και επενδυτικών εταιρικών σχημάτων, μέσω των οποίων θα μπορούσαν να κινητοποιηθούν ιδιωτικά κεφάλαια για να χρηματοδοτηθούν η μελέτη, κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση του Έργου» σημειώνεται στην απόφαση.
Όπως έχει παρατηρηθεί εδώ κι έναν χρόνο, είναι δύσκολο για τους κατασκευαστικούς ομίλους να λάβουν επιστολές χρηματοδοτικής υποστήριξης από τις τράπεζες, προκειμένου να συμμετάσχουν στα υπό σχεδιασμό, μεγάλα έργα Υποδομών, που θα πραγματοποιηθούν με συμβάσεις παραχώρησης, όπως για παράδειγμα, το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλλι της Κρήτης.
Αιτία είναι, φυσικά, ο αποκλεισμός της Ελληνικής οικονομίας από τις αγορές, που εκ των πραγμάτων αποθαρρύνει το «χτίσιμο» διεθνών συμμαχιών των ελληνικών επιχειρήσεων με τους μεγάλους διεθνείς «παίκτες» της αγοράς, αλλά κι εκτοξεύει το κόστος του χρήματος.
Έτσι, η υποβολή φακέλων για την πρώτη φάση του διαγωνισμού παρατείνεται ως εξής:
Για το έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Έργου: Αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα - Θήβα - Υλίκη» έως και 13η Νοεμβρίου 2012
Για το έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Έργου: Υποθαλάσσια Ζεύξη Λευκάδας - Ν. Αιτωλοακαρνανίας» έως την 30η Οκτωβρίου 2012
Για το έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Έργου της Μόνιμης Υποθαλάσσιας Οδικής Ζεύξης Νήσου Σαλαμίνας», έως την 6η Νοεμβρίου 2012.